کد خبر: ۱۷۷۶۱
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
اعضای باند معروف به «پاکج» که با شگردی خاص و جدید در مراکز درمانی و تنها طی ۹۰ ثانیه به حساب بانکی بیماران و همراهان آنها دستبرد می‌زدند، دستگیر شدند.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: از مدتی قبل گزارش هایی به پلیس می رسید که بررسی محتویات آن ها نشان می داد فرد یا افراد ناشناسی از طریق دستگاه های ATM (خودپردازهای دیواری) به حساب بانکی بیماران یا همراهان شان دستبرد زده اند.

نگهبان افزود: این درحالی بود که مال باختگان ادعا می کردند به هیچ وجه کارت بانکی و رمز آن را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار نداده اند اما سرقت ها همزمان با حضور آنان در بیمارستان  یا مراکز درمانی برای پرداخت وجه دارو یا ویزیت انجام شده است.

وی گفت: اهمیت ماجرا موجب شد گروهی تخصصی از عوامل تجسس کلانتری میرزا کوچک خان سرقت های مذکور را با بررسی همه ابعاد آن زیر ذره بین تحقیقات ببرند و به ریشه یابی موضوع بپردازند چرا که افزایش شکایت ها و گزارش های شهروندان منجر به بی اعتمادی به مراکز درمانی می شد. به همین دلیل جلسات کارشناسی و تجزیه و تحلیل جرایم زیر نظر سرهنگ علی برزنونی (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان) برگزار شد و پرونده های مال باختگانی که در بیمارستان امام حسین (ع) طعمه دستبردهای مذکور شده بودند مورد واکاوی دقیق قرار گرفت. از سوی دیگر با همکاری مدیران بیمارستان و بررسی دوربین های مدار بسته سرنخ هایی از دو مرد و یک زن به دست آمد که هنگام استفاده از دستگاه های خودپرداز دیواری توسط مال باختگان در محل حضور داشتند.

نگهبان تصریح کرد: کنکاش های پلیسی و کارشناسی و همچنین استفاده از نظرات مدیران مراکز درمانی بیانگر آن بود که سارقان از فرصت ۹۰ ثانیه ای برای انجام امور بانکی سوء استفاده می کنند و با فریب بیماران یا همراهان آن ها بلافاصله موجودی کارت بانکی طعمه های خود را به کارت های اجاره ای معتادان انتقال می دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها